úterý 9. února 2016

FOOD HAUL #1 Leden 2016 - Objevy, přešlapy a stálice!



Dnes máme 9. v měsíci a s tím i první FOOD HAUL. Než se vrhnu na to, čím jsme obohatili naše chuťové buňky, tak vysvětlím strukturu článků.

Ve food haulu vždy najdete seznam potravin, které jsme za uplynulý měsíc nakoupili. Samozřejmě sem nebudu dávat, kolik jsem denně koupila housek atd. Budou to naše objevy, ale bohužel i přešlapy. Na začátku článku bude seznam potravin, které budou rozepsány níže. Seřazeny budou od nejlepšího k nejhoršímu. Neznamená, že když pro mě něco bude přešlap, že vám to nebude chutnat.

SEZNAM



BIO ČOKO-KOKOSKY s FAIR TRADE ČOKOLÁDOU
AGÁVOVÝ SIRUP - stálice
KEČUP KAND ČESNEKOVÝ - stálice

SIRUP DATLOVÝ BIO
PALEO TYČINKA BARBAR KOKOS A KEŠU


HOŘKÁ ČOKOLÁDA - IKEA
DAIM - IKEA
BRUSINKOVÝ DŽEM - IKEA
DORT - IKEA


 
PALEO TYČINKA
MALINOVÁ DŽEM - Bonne Maman


Tak tedy jdeme na to...


BIO ČOKO-KOKOSKY s FAIR TRADE ČOKOLÁDOU




Můj největší objev za měsíc Leden. Kokosky jsem objevila v DM Drogerii, kde vždycky ráda prošmejdím sekci s jídlem. Jejich výrobcem je Biopekárna Zemanka. Moc na výrobky BIO neslyším, ALE! Tyhle kokosky jsou tak dokonalé. Plné výborné čokolády, kokosu a kakaa! Mňam! Od doby, co jsem začala bojkotovat palmový olej, tak mám docela problém vybrat si něco na zub. Teď už se má návštěva DM Drogerie neobejde bez těchto kokosek.

(Všimněte si, jak výrobce reaguje na kauzu s palmovým olejem. Hned je na obale Bez palmového tuku. Pro mě jedině dobře, nemusím to hledat ve složení, i když si ho stejně přečtu.)

Cena: 100g = 39 Kč
Kde koupit: DM Drogerie, eshop.biozemanka.cz
Podrobné info: ZDE


AGÁVOVÝ SIRUP




Agávový sirup už spotřebováváme druhý. Přesněji řečeno, Kuba spotřebovává druhý. Jediné využití, které u nás doma zatím našel, tak je jako sladidlo do kávy. Já kávu nesladím vůbec a čaj občas. Ještě k tomu jedině medem. Kubik se jednou zmínil o kávě slazené agávovým sirupem, kterou dostal u zákazníka. Ještě nějakou dobu trvalo, než se konečně koupil i domu a teď už se stal naší stálicí. Doufám, že se jeho využití bude dále rozšiřovat. Vyzkoušeli jsme už dvě značky a to Country Life a Alnatura. Neumím posoudit, zda je některá lepší nebo horší a je nám to v tomhle případě asi jedno. 

Cena: 
350g Country Life = 70 - 100 Kč
250ml Alnatura = 75 - 90 Kč
Kde koupit: Globus, DM drogerie ...


KEČUP KAND



Možná bude někomu připadat divné, jak se do této rubriky zatoulal kečup. Jedná se však o naší stálici a jiný domů téměř nekupujeme. Občas vyzkoušíme nějaké další, ale tenhle u nás najdete opravdu vždy. Kand kečup mě naučil jíst až Kubik, který mi "podstrkoval" česnekovou verzi. Tolik jsem si na ní zvykla, že už mi přijde úplně normální. Není to tak, že by celý kečup "smrděl" po česneku, ale hlavně není tak sladký.
Už tedy přes rok nekupuji jiný kečup a velké plus pro nás bylo, když v pořadu A DOST! byl Kand označen za nejkvalitnější kečup. Pro nás krásné plus navíc.

Cena: 520g =  cca 35 Kč
Kde koupit: Globus, Kaufland, Albert ...
Podrobné info: ZDE


Přesouváme se na kategorii, která má o hvězdičku méně. Výrobky zde si jistě s chutí koupím znovu, ale nepoběžím hned, jak mi dojdou.


SIRUP DATLOVÝ BIO




Další sirup od Country Life. Upozorňuji předem, že nesnáším datle. Přesto, jsem si tento sirup oblíbila. Je neskutečně sladký. Pomalu si na jeho chuť začínám zvykat a prozatím si našel své uplatnění při slazení krupicové kaše. Rozhodně se chystám na jeho širší využití a díky jeho sladkosti ho stačí jen troška.

Cena: 250ml = 70 - 80 Kč
Kde koupit: Globus...
Podrobné info: ZDE


PALEO TYČINKA BARBAR KOKOS A KEŠU



Dokonalá, má snad všechna NO, FREE a 100% na která si jen vzpomenete. Opět, nesnáším datle! A přesto tento žebříček obsadily dva produkty, které datlemi přímo přetékají. Na tuhle tyčinku jsem narazila v Tescu, kde zrovna byla v akci. Kupovala jsem si dvě, jednu tuto a pak její ségru, která získala jen 2 hvězdičky.
Myslela jsem, že v nich zase nebude až takový rozdíl a nepouštěla jsem se do této s chutí. Opak byl pravdou a tahle mi dokonce zachutnala. Opět je díky datlím neskutečně sladká, ale jde o zvyk. Co se mi na nich hodně líbí, tak že neobsahují zbytečné věci okolo. Datle a kokosový olej jsou tím hlavním, co vše drží pohromadě. Pak už najdete jen kešu a kokos. To je vše!
Pro mě skvělou alternativou, abych nehladověla do 9:15 v práci. Vstávám brzy a to do sebe nic nenasoukám. V práci začínám v 7:00. Poté, co usednu, tak vytáhnu tyčinku. V 9:15 mám sváču, kdy už si dám nějaký ten chleba nebo toust. Do této doby si vystačí s tyčinkou a opravdu zasytí.

Cena: 50g = cca 30Kč
Kde koupit: Tesco...
Podrobné info: ZDE


Zlatá střední cesta. Tři hvězdičky patří produktům, které sice neurazily, ale nesedla jsem si z nich na prdel. Jsou průměrné a nemám důvod je cíleně vyhledávat.


IKEA - BRUSINKOVÝ DŽEM, HOŘKÁ ČOKOLÁDA, DAIM, DORT

Celou IKEU tímto sprostě hážu do jednoho pytle. 
Co se týče dortu, tak ten si vždy ráda dám ke kafíčku poté, co se nadlábnu kuličkama. Ale domu už si ho kupovat nebudu. Vím, že tenhle dort si dám jen v IKEE a tím, že jsem ho měla doma se vytrácelo to kouzlo těšení se.

Kdo nezná Daim, tak se jedná o slaný karamel v mléčné čokoládě. Čokoládu miluju, slaný karamel také, kombinace skvělá, ale nemusím je mít nutně znovu.

Hořká čokoláda je těžkej průměr. Na mlsání si koupím jinou a na pečení si raději zajdu pro 200 gramovku do Lidlu.

Nakonec brusinkový džem - neurazí, ale ani nenadchne. Rozhodně to není jediný džem, který bych chtěla používat do konce života.
Netvrdím, že až znovu vyrazím do IKEA, že něco z toho nekoupím. Ale není to mou hlavní prioritou.


Totálními ztroskotanci, které jsem snědla, ale už nikdy nekoupím jsou tyto dva produkty.


PALEO TYČINKA BARBAR KAKAO A LÍSKOVÉ OŘÍŠKY


Jak jsem byla nadšená z tyčinky o dvě hvězdičky více, tak moc jsem zklamaná z této. Nejdříve jsem to přisuzovala datlím, že mi nechutná. Druhá tyčinka mi dokázala, že i něco s datlemi mi může chutnat. Tahle kombinace mi zkrátka nejede a už si jí nekoupím.

Cena: 50g = cca 30 Kč
Kde koupit: Tesco...
Podrobné info: ZDE


Malinový džem - Bonne Maman


NE, NE a ještě jednou NE! Tolik lidí jsem viděla o něm psát, natáčet, básnit a já nevím, co ještě. Plácla jsem se tedy přes kapsu a tenhle zázrak si koupila. Vybrala jsem si malinový, protože mám raději džemy nakyslé. 
Nemohu si pomoct, ale džem mi dokonce až smrdí. Neskutečně sladký a přitom mi přijde bez chuti. Jediné plus, které shledávám na tomto džemu je pěkná sklenička. 
Tento produkt vyhlašuji přešlapem za měsíc leden. Nejvíce ze všech mě zklamal.

Cena: 370g = cca 80 Kč
Kde koupit: Globus...

A máme to za sebou. Vím, že se mnou asi nebude souhlasit každý, ale tohle jsou mé/naše chutě. Určitě mi dejte vědět, zda některý z výrobků znáte a jak chutná vám.

Tato recenze není sponzorovaná a jedná se pouze o můj/náš vlastní názor!