čtvrtek 11. února 2016

{slané} Zapečené palačinky s vepřovým masem



Spíž je prázdná. žádné brambory ani jiné přílohy. Drahý mi jistě přijede z práce hladový a já nemám nic. Udělám tedy alespoň palačinky, už jsem je dlouho neměla. Pak jsem nakonec našla v mrazáku kus zapomenutého vepřového. Slané palačinky jsem upřímně ještě nikdy nezkoušela. Proč je tedy nevyzkoušet dnes?
Palačinky můžete naplnit čímkoliv. Asi nejvíce známou variantou jsem zapečené palačinky se špenátem. Bohužel ani tím jsem doma neoplývala a přeci jen jsem chtěla vyzkoušet něco jiného.
Netušila jsem, že jsou tak moc dobré. Takto připravené palačinky opravdu zasytí a už záleží na vás, zda tento rozpočet budete mít pro dva nebo pro 4 lidi.

Ingredience:

4 palačinky
(recept na palačinky najdete zde, jen jsem vynechala cukr a přidala lžičku kari a špetku soli)

Na směs:
500g vepřového masa
1 cibule
2 PL rajského protlaku
250ml 12% smetany
kousek nivy
tymián
sůl a pepř
chilli 
100g Goudy 48%


Postup:


1. Než uděláme palačinky, tak nakrájíme maso na malé kousky a okořeníme tymiánem, chilli, pepřem a osolíme. Zakápneme trochou oleje a odložíme stranou.

2. Usmažíme si 4 palačinky, dle návodu zde

3. Cibulku osmažíme dozlatova, přidáme naložené maso, které zatáhneme ze všech stran.

4. Přidáme rajský protlak, který chvíli zarestujeme.

Když rajský protlak " opečeme", tak bude mít sladší chuť a nebude v jídle zbytečně výrazně kyselý.

6. Zalijeme smetanou, stáhneme plamen na minimum a necháme probublávat cca 15-25 minut. 

7. Nakonec do směsi přidáme nastrouhanou nivu, vypneme plotýnku a zamícháme.

Zapneme troubu na 200°C a připravíme bešamel podle návodu zde, akorát nám bude stačit poloviční porce.



9. Na palačinky rozdělíme směs, vždy jen do půlky.

10. Směs posypeme strouhaným Goudou.

11. Směs přikryjeme druhou půlkou palačinky a přehneme ještě jednou na půl.

12. Naplněné palačinky naskládáme do zapékací mísy nebo pánve, které může do trouby.

13. Každou palačinku přelijeme bešamelem a posypeme strouhaným sýrem.

14. Pečeme až bešamel chytne zlatavo-hnědou barvu.

Snad i vám bude chutnat má varianta, až ji jednou vyzkoušíte. Nebo se mnou nechte jen inspirovat a vymyslete si vlastní směs. Palačinky byly vážně moc dobré a zařadily se na seznam našich oblíbených jídel. 


Přeji dobrou chuť
Vaše V.